Krajowy Program Kolejowy zaawansowany w 60 proc.
                
                    
                        PR dla Zagranicy
                    
                    
                        Halina Ostas
                        
                        26.08.2018 14:44
                    
                                 
                
                
                    Wartość prac zrealizowanych i w trakcie realizacji to 38,5 mld zł - poinformował wiceminister infrastruktury 
                
                
                    
                        
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: wikipedia/domena publiczna
                     
                
                
                
               
                
                         Realizacja Krajowego Programu  Kolejowego (KPK) jest zaawansowana w 60 proc. Wartość prac  zrealizowanych i będących w trakcie realizacji to 38,5 mld zł -  poinformował PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Jak dodał, w  tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłoszą jeszcze przetargi na blisko  9 mld zł.
Wartość inwestycji, które mają zostać zrealizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku to blisko 67 mld zł.
- Obecnie zaawansowanie Krajowego Programu Kolejowego jest na  poziomie 60 proc. W realizacji są inwestycje wartości około 32 mld zł, a  wartość inwestycji zrealizowanych to 6,5 mld zł - powiedział Andrzej Bittel.
Minister powiedział, że w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP  PLK), które odpowiadają za realizację KPK, w tym roku planują wykonanie  prac na kolejowych szlakach o wartości 10 mld zł. Wartość przetargów,  które tylko w 2018 roku zostaną ogłoszone, zbliży się do kwoty 9 mld zł.
Krajowy Program Kolejowy zakłada wykonanie inwestycji kolejowych na  kwotę ponad 66 mld zł, składa się z ponad 220 projektów zakładających  modernizację 9 tys. km torów. Środki finansowe mają zostać wykorzystane  do 2023 roku.
 
 
Efektami  modernizacji będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich i  towarowych. Nastąpi zwiększenie przepustowości szlaków kolejowych, tzn.  będzie mogło jechać więcej składów, przy jednoczesnym wzroście poziomu  bezpieczeństwa. Zapewnią to m.in. wiadukty zamiast tradycyjnych  przejazdów kolejowo-drogowych i unowocześnienie systemów sterowania  ruchem kolejowym.
PAP/ho