Logo Polskiego Radia
Print

To koniec telegramów. Poczta Polska rezygnuje z usługi

IAR / PAP
Dariusz Adamski 19.09.2018 12:50
Od 1 października Poczta Polska przestaje oferować możliwość nadania telegramów dla klientów indywidualnych
Foto: radoslawczarnecki0/pixabay.com/CC0 Creative CommonsFoto: radoslawczarnecki0/pixabay.com/CC0 Creative Commons

Rewolucja technologiczna sprawia, że do historii odchodzą kolejne narzędzia komunikacyjne, znane od lat. Usługa pozostanie dostępna tylko dla klientów biznesowych.

"Od 01.10.2018 r. usługa telegram pocztowy zostaje wycofana dla klientów indywidualnych. Usł. będzie dostępna wyłącznie dla kl. biz., którzy współpracują z PP na podstawie pisemnych umów zawartych na czas określony lub nieokreślony, do czasu ich wygaśnięcia albo rozwiązania" - głosi komunikat opublikowany przez operatora na Twitterze.

Dostarczanie telegramów jest tzw. niepowszechną usługą pocztową, więc Poczta nie jest zobligowana do ich nadawania.

Poczta Polska zaoferowała nadawanie telegramów 1 października 2002 r. - jak mówił wówczas jej dyrektor Leszek Kwiatek - w odpowiedzi na głos opinii publicznej. Wcześniej usługę tę oferowała Telekomunikacja Polska, ale zrezygnowała z niej argumentując, że jest przestarzała i nierentowna.

Jeszcze na początku lat 90. telegramy były bardzo popularne, wysyłano ich około 10 mln rocznie, jednak wraz z rozwojem internetu i telefonii komórkowej zainteresowanie tą usługą szybko spadało.

Poczta Polska to narodowy i największy operator na rodzimym rynku, jej sieć obejmuje prawie 7500 placówek, filii i agencji pocztowych. Świadczy usługi komunikacyjne, paczkowo – kurierskie i logistyczne. Z usług Poczty Polskiej korzysta ponad 90 proc. Polaków.

IAR/PAP/dad

Print
Copyright © Polskie Radio S.A O nas Kontakt